جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
کد خبر: 1171206
۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
امام جمعه حاجی آباد

حوزه/ امام‌جمعه حاجی‌آباد، گفت: انتخابات در واقع ظهور قدرت مردم در کشور است که جمهوری اسلامی زمینه ایجاد آن را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی دُری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته حاجی‌آباد، اظهار داشت: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که به تقوای الهی چنگ بزنید چرا که تقوای الهی ریسمان محکمی است و به همین دلیل است که ائمه‌ اطهار(ع) به چنگ زدن به ریسمان الهی و تقوا ما را سفارش می‌کنند و ما نیز باید همیشه به آن توجه کنیم‌ چرا که راه نجات ما تقواست.

امام‌جمعه حاجی‌آباد، با تسلیت ماه محرم، یادآور شد: محرم، ماه حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) است، ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و بعد از این همه سال باز این حرارت و عشق به امام حسین(ع) است که در قلب‌های ما خاموش نمی‌شود و همه ما عاشقانه برای حضرت عزاداری می‌کنیم.

وی با اشاره به دلیل شکست ناپذیر بودن قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: بعد از گذشته سال‌های زیاد هنوز هم پیروز میدان، امام حسین(ع) است و همینطور که می‌بینید بزرگترین اجتماعات دنیا، اجتماعات حسینی است، مانند اربعین حسینی که در هیچ جای دنیا این عظمت را نمی‌بینیم، حتی در آمریکا و اروپا هم مراسماتی برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود و این عظمت به جهانیان نشان داده می‌شود.

حجت الاسلام مهدی دُری یادآور شد: بزرگترین درسی که حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا به ما می‌دهند، امید به آینده است و ایشان می‌فرمایند کلید اساسی همه قفل‌ها امید است، ریشه‌ای‌ترین کلمه‌ای که می‌شود با آن جهاد کرد امید است و ما هم اگر می‌خواهیم در کاری پیروز شویم، به واسطه امید می‌توانیم موفق و پیروز شویم.

امام‌جمعه حاجی‌آباد، با اشاره به تفاوت‌های جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران قدرت عامل و ابزار خدمت به مردم است و فلسفه وجودی قدرت در نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم است و هر شخصی اگر به دنبال دست یافتن به قدرتی است باید با هدف خدمت به مردم باشد و اگر غیر از این باشد و فردی قدرت را برای ایجاد موقعیت برای خود و اطرافیانش بداند، هدف انقلاب اسلامی را درک نکرده است.

وی تصریح کرد: انتخابات در واقع ظهور قدرت مردم در کشور است که جمهوری اسلامی زمینه ایجاد آن را فراهم کرده و از اول انقلاب تاکنون ۴۳ دوره انتخابات در کشور برگزار شده که نشان دهنده مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha